pärmar

(Det här inlägget skrev jag i lördags men av någon anledning så har det inte publicerats..hmm)

Idag hade jag och 5:1 bestämt att vi skulle läsa.,ligga under filten och läsa. Vädret tilllåter det absolut! Men det blidde inte så. När blir det som man tänkt?

Istället har jag rensat mina pappersamalare, en del har flyttats och en har kastats. Jag hittade min portfolio från högstadiet, där (nästan) alla arbeten som jag skrev under högstadiet i ämnena svenska och SO finns samlat. En av uppgifterna vi fått vara att skriva en dikt. Jag är egentligen inte någon diktskrivare, som min granne är. Men här är en som jag skrivit, en av de väldigt få. Vårterminen 2003 är det här.

Jag ser dig sitta invid en annan
våra blickar möts en stilla stund
Du vänder snart bort blicken
och du ser mig inte mer

Dina ögon följer henne
överallt, vart än hon går
Vad hände med den vänskap
den som skulle bestå

Jag gillar vintern
men inte kylan du sänder mig
jag vill inte mer
än att vara din vän


så jag bara undrar
vad har jag gjort dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0