Hår, klännigar och en bil

Denna vecka är lugn. Vilket är precis vad jag behöver. Det är skönt att känna att inte behöva stressa för att hinna med allt man måste göra. Utan det finns plats att göra saker däremellan.

Idag har jag gjort några dumma saker. Jag tänkte att jag ville ha strumpor på mig idag. Men jag ville inte ha på mig dem gråa med katter på som jag valde först utan jag ville ha tunna nylonstrumpor. Och eftersom jag visste att jag hade ett par svarta strumpbyxor som var för små så tänkte jag " dom kan jag klippa sönder och använda som strumpor och leggings - kalas, vad jag är smart!" Tills jag sätter på mig dem, och inser att det är fel tyg, dom som var för små kändes inte så här... Nej!. Jag har klippt sönder min nyinköpta kalasbra strumpbyxor!!! För kvar i lådan ligger mycket riktigt de som är i rätt sorts tyg, och för små. Men men, det går ju att använda som leggings de med, även om det inte var tänkt så.

Idag har jag klippt mig, hos RS, dyrt, men ja tror det blir bra. Det brukar blir det när hon klipper men idag var hon inte så glad på mig, jag hade sagt att jag eventuellt vill färga mig också, men en liten titt på prislistan och jag insåg, nehe, det får bli en annan gång, jag har ju faktiskt nästan köpt en bil, Mns, den röda S hon köpte av E. Träd. (Snart måste jag skriva en lite tecken förklaring, för jag böjar att få svårt att komma ihåg vem som har vilken förkortning...) Iaf, hon hade ju varit tvungen att säga nej till kunder, för hon trodde att jag skulle färga mig.
Vilket jag kanske hade behövt, såg jag när jag kom hem och hon hade klippt bort alla min ljusa slingor, för helt plötsligt var jag alldels mörk. Mörk var kanske att ta in men grå iaf. Men blondera kan man göra själv, det är inte så svårt, eller dyrt.

Idag ska jag shoppa kläder till E&Ss bröllop. Tänkte ha en somrig klänning, som man kan använda sommaren med.. Har redan hittat en kalasfin klänning på lindex, som jag tror att jag vill ha, men till J och Mn studentfest.

Nu ska jag äta något innan jag går ner på stan och gör av med massor av mer pengar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0