Måndagen den 5 februari

Idag vaknade jag hemma hos mina föräldrar. Av lillasysters väckarklocka. Skönt, då var jag beredd när min egen satte igång att tuta. Sen var det frukost tillsammans med mina morgonglada Systrar och UNT. Sen började dagens resa mot E-tuna. Först skolbuss, chafför var som alltid min kompis L-E. Sen tog jag lokalbuss till stan och en liten språngmarsch till mjölkpallsskjuts #804. Väl framme i V-ås såg jag till min fasa att tåget skulle avgå en halvtimme senare än ordinarieavgångstid pga av personalbrist (!). Där rök min lunchrast. Men efter att ha ryck upp mig, ökat blodsockret och satt mig så bekvämt som möjligt på en stol i Pressbyrån, fördjupade jag mina kunskaper i interpunktion.

På eftermiddagen övergav jag intepunktionen och förbryllade min lilla hjärna med att återuppliva mina små kunskaper i Indesign, fast nu på Mac. Mac kanske inte är så dumt ändå, han var bra på att förklara den där H. vi hade idag. Indesin, tänk vad roligt det är! Att sitta och pyssla, låta kreativiteten flöda och skapa! Tills man kör fast och blir irriterad på dessa komplicerade program och alla dess funktioner som är jättebra... tills de inte gör som jag vill, vill säga.

Kvällen fördrivs med gott fika och lite plugg, förberada för morgondagen och njuta av att ta det lugnt!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Håller med! Med lite Indesignövning så kommer vi kunna göra de allra vackraste layoutkreationer! :)

2007-02-05 @ 23:57:20
URL: http://ewaeliza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0