Att våga säga vad jag tycker

Sitter på en kurs och önskar att jag inte var så svensk. Eller så jante. Eller att jag bara var ännu mer frispråkig. Att jag rakt ut sa ifrån att jag inte tycker att det var bra. Men sån är inte jag.

Jag bara sitter tyst.

Nej det gör jag inte. Jag ställer frågor till honom så att mina medkursare ska lära sig sådant som jag tycker att han missar. För en bra pedagog  - det är han inte.

Nu har vi fått råd,av var all(o)kunnige lärare i hur man besäkär äppelträd:
"Klipp tills du är rädd, och klipp sedan lite till så brukar det bli bra."
Jag är myckte osäker på om min morfar äppelträdskäraren skulle hålla med.

Tur för oss svenskar att vi har våra bloggar så vi vågar säga vad vi tycker.

För övrigt
så har det varit en intressant dag. Jag är många bilder rikare på ett litet liv.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Jättegrattis till blivande föräldrarna och lilla knytet! Så spännande! :) Hoppas allt är bra med er! Kram!

2011-06-03 @ 20:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0