En varm julidag, med frukost bekymmer

Det är varmt. Det är sommar. Det är juli och jag är fortfarande hemma innan jag senare på förmiddagen kommer att bege mig till jobbet. Men först frukost. Frukosten blir allt viktigare för mig. Tidigare har jag bara kunnat kliva rakt upp ur sängen, svepa ett glas jos eller mjölk och sen iväg. Nu måste jag ha frukost! Och så mellanmål vid en sisådär tio-halvelva.

Men vad i hela världen ska man äta? Senaste åren (dvs de som jag minns att jag själlv bestämt över vad jag äter till frukost) har jag ätit yoghurt och mackor. Är det en bra frukost innehåller den både müsli och grönsaker på smörgåsen, men inte alltid.  Allt oftare, eller mer sällan, blir det också kaffe till.

Vad äter ni till frukost? (Hur) varierar ni den? HJÄLP!

För övrigt
så rör sig magen nu.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Sv: Jo, det är ju det där "jag ska... snart.. nån gång.." som är problemet. Jag fastnar där ibland med. Men sen vips så får jag hur mycket som helst gjort en period, för att sedan hamna där igen en stund..



Frukost.. Jag äter ofta yogurt med hemmagjord müsli faktiskt. Eller bakar bröd med massa spännande saker i (linfrö, russin, solrosfrö, valnötter, sirap osv...). Eller gör äggröra. Eller äggsmörgåsar. Eller om jag är riktigt på g så steker jag bacon, ägg och vita bönor i tomatsås och käkar med sallad, gurka och tomat - det är mums!

2011-07-08 @ 11:09:57
URL: http://mittsannajag.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Det lät inte lite avancerat. Hur hinner du? Hur lång tid tar det att äta frukost?

2011-07-11 @ 10:07:20
Postat av: fd Misswar

Det var naturligtvis jag som skrev ovanstående. Jag har riktigt stora frukostfunderingar förtillfället. /F.

2011-07-11 @ 10:08:14
URL: http://misswar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0