Melodikrysset

Det är lördag förmiddag. Och jag sitter i sängen. Nästan pinsamt att fortfarande ligga kvar i sängen, men jag har faktiskt redan varit uppe. En sväng på cykeln med hunden genom Årsta/Vaksala och en tur ut i köket för att brygga kaffe. Sen hamnade jag i sängen igen.

Jag vet att det är pensionärsvarning men jag gillar lördagsförmiddagar i sängen, med en kaffe, dator, tidning, penna och radio. Det är melodikryss som gäller. Samtidigt som jag passar på att blogga lite, läsa bloggar, nyhetsbrev, tidningen och bara vara.
Bredvid mig ligger två och sover. Eller nästan sover i alla fal.
Ikväll är det kulturnatten i Uppsala. Jag hade gärna gått ner på stan, det hade vi tänkte först göra tillsammans med de goda vännerna som gifter sig snart. Sen kom H på att detta är typ den enda helgen vi kan fiska kräftor så då fick jag ge vika.
Så vi ska snart börja bege oss mot landet. Vi ska bara ...
Nu är krysset klart. Har två luckor. L5 och L12.
För övrigt gillar jag inte att diska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0