Vinterlördag!

Igår var en riktig skiitdag. Ingenting vettigt fick jag gjort. Annat är det med denna lördagmorgon som inleddes med en kort men fantastisk morgonpromenad, både Macce och jag älskar snö! Tänk vad fantastiskt lugn jag blir av snö, även om inte Mannen skulle säga så. Han skulle påstå att  jag blir alldeles vild. Men snön gör mig så glad!

Efter morgonpromenad blev det dags att tvätta och diska lite. Båda maskinerna är nog klara nu. Det är skönt att stöka runt lite i lugn och ro på lördagsförmiddagarna. På jobbet anser de att jag är en Tant. Och det kan jag gärna vara, tanter är härliga tycker jag! (Fast jag är ingen tant, jag varken stickar, virkar eller broderar.)
När kaffet var klart kröp jag ner i sängen igen. Där ligger jag kvar nu. Tänk vad bra med livesändningar på nätet. Tänk vad bra gänget på SVT gör VINTERSTUDION, den i sig är värd TV-licensen, sen kan man tycka vad man vill om begreppet fri television, eller reklamfri television. Det är skillnad på kvalitet och kvalitet.
Dagen bjuder inte på något inplanerat. Vilket känns skönt! Ska ringa en sväng till syster och höra hur läget är norröver.
För övrigt så dröjer Brollopsblogginlgget. Jag väntar tills jag fått bättre bilder. Det är lättare att beskriva då.

Kommentarer
Postat av: fd Misswar

Efter en fantastisk förmiddag så har även idag varit en skiitdag. Inte alls roligt. Nu loggar jag ut för idag.

2010-11-20 @ 22:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0