Mens och Kalla fötter

Mens.
Det gör ont.
Mensvärk. Det har jag. Inget att hymla med. Varje månad. En dag.
Oftast har jag bara ont men kan göra allt jag borde.
Men helst gör jag som idag. Ligger nerbäddad i soffan med vetevärmare och filt. Och nåt på tv.

Inatt vaknade jag av att jag hade ont.
Har aldirg hänt förr.
Så, in med vetevärmaren i micron och en värkis i magen. På med tv för att sysselsätta mig. Gissa vad som går på tv just då? kl 3 på natten? KALLA FÖTTER! Klart en favoritserie! Har ni inte sett den! Gör det!

"En brittisk drama/komediserie med James Nesbitt, Helen Baxendale, Hermione Norris, John Thomson, Robert Bathurst, Fay Ripley och Jacey Sallés. Serien producerades av Granada Television och serien sändes i fem säsonger (32 avsnitt) mellan åren 1997-2003 i TV4. Kalla Fötter har vunnit flera priser, bl a Guldrosen 1997 för bästa pilotavsnitt. Serien utspelades i den brittiska storstaden Manchester(spelades in Alderley Edge utanför Manchester) där Adam, Rachel, Karen, Pete, David och Jenny bor och vi får följa deras kamp mot vardagen, familj, förväntningar, jobb, vänskap. I serien får vi uppleva hela det mänskliga känslospektrat från djupaste kärlek till den djupaste sorg." Källa WIKIPEDIA.

Det är lite extra roligt att serien vunnit Guldrosen för bästa pilotavsnitt, om man har sett pilotavsnittet.... Haha.

Här är ett klipp en några säsonger in i serien:

Tyvärr har jag inte kvar boxen... den brann upp......

För övrigt så är jag sugen på hamburgare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0