På sin höjd kan jag tänka mig dammråttor

"Jag ska inte ha några husdjur när jag blir stor, på sin höjd dammråttor"

Så tänkte jag. Mycket och ofta, speciellt under gymnasietiden.
Hahaha, så gick det ju med det.

Jag som skulle kunna tänka mig en hund till. Fast inte nu. Sen. Kanske.
Jag är uppväxt med djur. Ganska många djur.

En sisodär 300 stycken.
Fast de flesta var ju i hagen, eller i ladugråden.
De mesta är pappas djur.
Och jag behövde inte bry mig om dem.
Men när jag var liten hade vi tre hundar och ett par katter inne (Eller? Mamma?).

Sen blev det en hund och en katt.
Sen flyttade Sixten in, och nu har de två katter. Jo, han flyttade in. Vi vet inte var har kommer ifrån.  
Hunden är densamma.
Det är pappas hund och mamma katter.
Katterna sover hos mamma. Hunden ligger bredvid pappa.

H gör upptäckter som han blir förvånad över:
"Din mamma är verkligen en nattuggla"
"Din mamma är verkligen en kattmänniska"

Men när jag flyttade hemifrån skulle jag inte ha några djur, på sin höjd kunde jag tänka mig dammråttor.
Här är jag nu.
Med en hund sovandes i sängen, och ett akvarium i vardagsrummet.
(Jo då, dammråttorna har jag också. Dammsuga är tråkigt.)

Fast, akvariumet är INTE mitt. Det tar jag inte ansvar för. Det får H göra själv!
Jag kan på min höjd mata fiskarna när han är borta.
Idag ångrar jag inte att vi köpte Malkolm, numer känd som Malcom, Macce, dogge, hunden, är hur mysig som helst.

Nu ligger han här bredvid mig, så nära mig så nära.
När jag pluggar (och bloggar).
Idag fyller han 1 år.

Malcom som liten liten valp. Han har förändrats...

 


Idag fyller han 1 år.

För övrigt har jag återfunnit ostbågar som en ny favorit. Chilistarka.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Pappa har alltid haft hundar och jag har alltid (nästan) haft katter. Jag kommer inte ihåg men kanske hade vi tre hundar boende i huset under ett tag. Katter har vi däremot haft många samtidigt. Men jag tycker att det är bäat som vi har det nu med en eller två katter.Man ska ju hinna med sina djur också.

2010-02-26 @ 16:35:46
Postat av: Mamma

Kom just ihåg att även jag har bott med fiskar. Trevliga djur speciellt om man inte behöver sköta om dem själv. Och dammråttorna lår man vål aldrig komma ifrån.

2010-02-26 @ 16:39:18
Postat av: Karin

Krama Macce från mig och Kristian på ettårsdagen!

2010-02-26 @ 22:20:04
Postat av: Ewa

Stora killen ju! Grattis på ettårsdagen! Här är det katter och akvariefiskar som gäller. Men herrn i huset vill byta ut katterna mot en hund istället. Förhandling pågår.

2010-02-27 @ 10:34:07
URL: http://ewaeliza.blogg.se/
Postat av: Misswar - herslef

Ewa: Akta dig så inte förslaget om att ni kan ha både och kommer...



Jag blev övertalad när H helt plötsligt satt och kollade på annonser på valpar.

2010-02-27 @ 11:05:36
URL: http://misswar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0