Soliga söndag

Hmm. Undrar hur många fler bloggar som har just den rubriken idag?
Jag sitter inne denna soliga söndag, men jag har varit ute. Packat ut lite grejer ur bilen, och tagit ett par hundpromenader. Då åkte hundborsten med, och OJ vad bra håret släppte. Inte konstigt att det varit mycket hundhår inne senaste tiden...  så därför har damsugaren och och moppen varit framme idag.

Helt klart är att svensken vaknar till liv när det är en solig vårdag. Utan för oss har det passerat massor med promenerande och cyklande människor idag. Jag skulle uppskatta att det varit minst dubbelt så många som det brukar vara. I kategorin sötast vinne den lilla tjejen, med rosa jacka och rosa cykel med stödhjul. Och efter henne springer en lång dubbelvikt pappa och hjälper till att hålla balansen.

En solig söndag som denna har jag upptäckt att vår amarylis har vaknat till liv igen efter vinterdvalan, med två fina stänger upp ur löken. Jag är mycket stolt över att jag fått den att blomma om, i år igen.

En solig söndag är det så mycket lättare att kliva upp än en solig måndag, och framför allt än en regnig lördag.
En solig söndag som idag funderar jag på att börja ökaf rekvensen av bilder på bloggen. Vad tycks om det?

För övrigt funderar jag på om jag ska satsa på att bli brun om benen i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0