Stand up - downstaris

Igår blev jag tilfrågad om jag vill följa med på standup. Samma kväll. Det var lite kort inpå. Men jag är ju inte den som är den, jag är ganska impulsiv av mig. Tydligen. För det var så Tejen tänkte. Misswar brukar vara på sånna här impulsiva grejer.

I alla fall

Det var standup - downstairs, klubb och pub på Kalmars nation. Mycket mycket roligt. Jag hade ont i magen fortfarande när jag kom hem. Så mycket hade jag skrattat.

Det var fyra komiker. Från för mig helt okända till två som jag kände igen. Kvällens huvudnummer var Mårten Andersson. Elina "någonting mer i efternamn som jag inte kan" var mycket rolig. Hon körde ett bröllopstema. Som kändes aktuellt efter sommarens båda bröllop. Sedan var den Kavas tur. Mycket applåder då han ställde många frågor till publiken. I Standup ska man apådera när man säger ja på en fråga. Det följde publiken stenhårt fram till Mårten. Då skrattade vi i  stället. Däremellan var det Jespers tur. Jag tror han hette Rönndal i efternamn. Mycket rolig. Han pratade om saker han stör sig på. Om allt från att plinga före tanten på bussen till spindelmannens spindelfakta.

För övrigt så är det sol ute idag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, jag vet inte. men vi kan väl säga att jag leker lärarinna just nu iaf.

2009-09-16 @ 17:41:35
URL: http://sofiarundqvist.bogg.se
Postat av: Anonym

Elina hette Du Reitz i efternamn och Kawa hette Zolfagary. Eller ja hette och hette ingen av dom har ju dött så jag tippar på att dom heter det fortfarande.

2009-09-30 @ 20:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0