Jag tycker SVT ...

Jag skummade över ekuriren.se idag, och såg denna rubrik: TV levererar inte.
Jag har inte läst artikeln men ingressen handlade om att Eskilstunaborna inte tyckte att de fick valuta för pengarna.
Alltså tycker de att det är bättre att betala för att få se reklam. För det är vad de andra komerisella kanalerna handlar om. Jag säger inte att det är dåliga kanaler. Men.
För att få se tex TV 3, 5, 6, 7, 8, 9 och vidare. Så måste du betala en avgift, abonemangsavgift. Det tycker inte kanalerna räcker. Så de trycker in massor med reklam i programen.

Jag var förut så nöjd. TV3 hade inte tre reklamavbrott i sina 55minutersprogram. Det har de nu. Jag är numera irriterad över detta. Det enda bra med det är att man hinner kissa i pausen.

I alla fall. Sen har vi webbtv. Ingen annan kanal har så bra webbtv som svt. Bra streamad tv på svtplay där man kan se vissa program upp till en månad efter sändning, utan reklam. Att jag gillar svtplay är ju ingen nyhet för mina trogna läsare.

I tvavgiften ingår även ALLA SRs radiokanaler. Med dirketsända soprtevenmang. Trafikvarningar, webbradio, dirket och lyssnarakrivet och PODradio.

Allt detta med ett otroligt brett utbud av olika program. För de som inte tycker att TVavgiften ger något. Kan jag nog säga att jag tror inte de upptäckt vad de faktiskt får för den.

För om alla produktioner som SVT och SR och UR gör, skulle försvinna, tror jag att det skulle märkas dirket.

Själva avgiften tänker jag inte diskutera. Alltså vad det är som göra att man måste betala, hur hög den är, det är inte intressant i den här diskussionen. Nu handlar det bara om man får valuta för sina pengar. Det tycker jag. Med det inte sagt att jag inte tittar på de andra kanalerna med. Jag vill säga att det går inte och jämföra den jämna kvaliten som SVT, SR och UR har, med någonting annat i svensk audioativ och vissuell media.

Håller ni inte med mig? Vad tycker ni? Vad är ert favoritprogram? Vilket tittar ni helst inte på? TYCK TILL!

För övrigt går det att sitta på balkongen och plugga idag.

Kommentarer
Postat av: Becka

Jaaa, nu måste jag faktiskt tycka till! Jag betalar tv-avgiften, men jag hatar det! Jag kollar på svt kanske en gång, högst två gånger i månaden. Jag lyssnar aldrig på SR och jag tittar inte heller på UR. Varför ska man då vara tvungen att betala ungefär 150kr i månaden?! Jag tycker det är idiotiskt!



Det jag tycker är ännu mer idiotiskt är alla de som åker snålskjuts på oss betalande. De som faktiskt tittar på kanalerna men som är för snåla för att slänga in lite pengar till dem. Näh, BORT MED TV-AVGIFTEN!



Hoppas allt är bra med dig förresten! :D KRAM!

2009-09-23 @ 12:32:31
URL: http://becka85.blogg.se/
Postat av: Misswar

Becka! Vad glad jag blir av att du tycker till!

Då, tycker jag att du ska Ta reda på vad podtv innebär. Spana in UR.se och se hur himla mycket lärargrejer och annan info/inspiration/material som du kan få därifrån!



Jo, det är bra med mig, vi ses troligvis i helgen ...

2009-09-23 @ 20:21:33
URL: http://misswar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0