Bad, bak och blogg.

Idag är det lördag. Med det fattar inte Malcom utan vaknar kl. 07.00  och vill gå ut. Helst genast och nyss. Men jag brukar kunna lura honom en halvtimme. För husse är sttört omöjlig att väcka då, även om jag försökt många gånger. Sen är det bara att kl på sig och gå ut. Jag behöver inte stressa, men kanske inte heller ta en dusch först. Jag skulle vilja påstå att valpen är rumsren nu. För er som var intresserade av att veta hur det står till med valpen.  Annars så växer han och är numera lite större, han är ju inte en stor hund.  Stark har han blivit och lite duktigare på att gå i koppel.

För att veta vad jag har gjort de senaste dagarna. Klicka här.

Igår var det fredag. Då var jag hemma mest hela dagen, utom en sväng på morgonen då jag körde lilla lilla syster till skolan och passade på att tanka bilen. Annras så var jag hemma, utom när jag var på hundpromenad. Hade lunchbesök av Bus! Z. skulle på någon visning efter jobbet, så han kom inte hem förrän sent, så jag tog ett långbad på kvällen. Jag är egentligen inte så förtjust i att bada badkar. Men, igår efter att ha storstädad badrummet, så gott det gick, kände jag för att tända ljus och krypa ner i varmvattnet, det regnade och blåste ju så förfärligt ute. Det var inte  tänkt att det skulle bli två timmar, med det blev det, och nu har jag läst hela Frukost på Tiffny´s. Jag är ganska säker på att jag stt den som film  tidigare.

Idag är det lördag. Idag sitter jag på mitt fårskinn i fotöljen,  tangentbordet i knät, kaffe och nybakade scones bredvid mig. På dagens schema står en tripp till färgaffären, allianshallen och så kanske en sväng ner på stan.


För övrigt är hunden alltid söt. Utom när han skäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0