Sköndag

Sköndag. En skön söndag har jag haft idag.

Sovmorgon. Alltså, hunden väckte mig inte förrän halv nio. Då tog vi en morgonpromenad och tittade på alla fotbollsspelande barn i Årstaparken. Det har varit någon slags fotbollsturnering där i helgen. Sen hem och äta frukost. Jag slog på med att koka mannagrynsgröt. Mycket gott.

Vid kvart i elva bar det av till Korskyrkan och gudtjänst. Där träffade jag två vänner som jag inte hade räknat med att träffa idag, fast det egentligen inte alls är konstigt att jag träffade dem just där. Alltid roligt att ses!

Vi hade bestämt att vi skulle göra en rostbiff till middag idag. Det var bara två problem. Vi hade ingen nötstek och ingen stektermometer. Problemen löstes genom att vi tog en vildsvinsstek och köpte en stektermometer.

Sen var det fix och trix och matlagning som gällde hela eftermiddagen. Som nu på kvällsidan avslutades med en en timmes lång promenad runt gränbyparken.

Nu är det te och dagens andra kanelbulle som gäller.

För övrigt tycker jag faktiskt om lukten av rengöringsmedel. Gör du?

Kommentarer
Postat av: Ewa

Låter som en härlig dag. På tal om rengöringsmedel så har jag storstädat här hela kvällen, och ja - det luktar riktigt gott. :) Vi har däremot hoppat över kanelbullarna; det blev Polly och smågodis istället.

2009-10-04 @ 22:21:24
URL: http://ewaeliza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0