Här kommer jag och klampar in

Idag är dagen som stavas PMS, vänner och kärlek. Och ganska mycket pizza.

En vän kom över till mig och vi tog en mycket impulsiv fika. Jag behövde lugna ner mig och snacka lite.

- Ja, här kommer jag och klampar in i ditt liv, säger hon när vi dricker temoskaffe. (Kaffet var upphällt i termos för att vi skulle ha gått en promenad. Men det var kallt. Jag ångrade mig.)

Jag resonerade då som följande.

Jag har hellre vänner som klampar in i mitt liv, av kärlek för att de verkligen bryr sig. För att de tar sig tid.

Än vänner som klampar in för egen vinnings skull och nyfikenhet i tron av att framstå som en god vän.
Än vänner som inte bryr sig och som inte märks,  som inte vågar och i ställer snokar runt och tar reda på det på något annat sätt.  Än vänner som inte bryr sig om vad jag gör. Utan bara säger jaha.
Äh, nu kommer jag inte ihåg vad jag sa. Jag sa det så bra då.

Tack för att du svängde förbi. Jag uppskattar det massor!

Kvällen har bestått av kärlek tillsammans med Z. Vi har bakat pizzor, tittat i fotoalbum och insett att första kyssen var för åtta år sedan. Umgåtts och funderat. Men mest bara njutit av varandras otvugna sällskap.

För övrigt har jag fått en ny jacka!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Men oj oj 8år sedan! :D

2009-10-04 @ 17:22:32
URL: http://mobergo.blogg.se/
Postat av: Misswar

Ja, jag vet. Det kom som en chock för mig med.

2009-10-04 @ 20:00:30
URL: http://misswar.blogg.se/
Postat av: Miss Mariah

Jättebra skrivet Miss War! Jag har tänkt på att skaffa en blogg i två år nu nästan, och har redan funderat ut vad jag ska skriva om och så vidare. Men jag vet inte om jag vågar ta steget, jag menar, ständigt vara iaktagen måste ju vara jättebesvärlig? Kan du inte snälla, snälla ge mig lite tips.



Din trogna bloggläsare Maria

2009-10-08 @ 13:14:50
Postat av: Misswar

Hej Maria!



Än vet jag inte om jag vet vem du är eller om du är en för mig helt okänd människa. Men det spelar ingen roll.



När jag startade den här bloggen så var det med anledning av att jag bodde i Eskiltuna. En föreläsande fembarnsmamma sa åt oss att skriva. Så jag startade en blogg. En blogg där jag skulle få skriva och tycka precis som jag ville. Det har inte blivit så mycket tyckande som jag skulle vilja.



Sen blev det som någon slags dagbok. För att alla hemma skulle kunna veta vad jag har för mig. Men eftersom jag numera bor mycket närmre hemma så fungerar inte heller det syftet.



Det jag skriver nu är mest blandat. Eller vad jag skriver om, det vet väl ni mest, ni som läser.



Mina tips är att inte skriva allt för personligt.

Inte heller ge ut namn på andra personer. (Som du märkt så skriver jag oftast första bokstaven eller ett smeknamn).

Dessutom har du säkert märkt att jag skriver ett för övrigt i varje inlägg. Bara för att få in något helt annat.

Skriv felfritt. Dvs gör inte som jag och ha en miljon stavfel i varje text.

Skriv kort.

Bestäm vad din blogg ska handla om.

Lägg in bilder mer eller mindre regelbundet.



Och om du Miss Mariah, ska starta en blogg. Fundera då på vad det är som gör att du läser de bloggar du läser. Då vet du var du ska börja.



Vad roligt att du uppskattar min blogg! Tack. /MissWar



2009-10-09 @ 09:42:11
URL: http://misswar.blogg.se/
Postat av: Miss Mariah

Jag tror att tiden är kommen. Tack så jättemycket för tipsen, tror verkligen de kommer att vara till oerhörd hjälp. Jag tänkte kolla en sak, kan jag kanske skicka ett utkast som du kan gå igenom innan jag verkligen verkligen startar bloggen? Vad tycker du om namnet, -TheMariahoneandonly-?



Tack igen Miss War,



Maria

2009-10-13 @ 20:53:47
Postat av: Misswar

Visst. Om jag bara visste vem du var.

2009-10-15 @ 09:49:52
URL: http://misswar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0