Alingsås och PM

Så.

Nu är jag hemma från Allingsås, nej, så heter det inte, utan Alingsås. Som jag faktiskt i helgen har lärt mig hur det stavas. Jag var helt säker på att det stavades All och inte Al. Jag tror det har med hur jag uttalar det att göra. Synd bara att jag glömde fråga hur uttalet ska vara.

I alla fall.

Efter sommarens roadtrip till Eskilstuna bestämde vi att vi skulle göra en roadtrip även till Alingsås och vår teamande bloggande vän KM. Halva grejen var resan andra halvan var besöket. Vi slog liksom två flugor i en smäll.

Sen var bara den svåra frågan.

När.
När kan alla?

Det visade sig vara lika svårt som vi (i alla fall jag) förväntat oss. Därför bestämde jag och min namne att åka denna helgen. Hon var ju inte med på Etuna resan eftersom en möhippa kom emellan. Men i alla fall.

Det visade sig att det blev två fridor en fru E och en tej med på denna resa.

Så. Då bar det av.

Det har varit en fantastisk helg. Med så många samtalsämnen under bilresan, på promenader, vid alias och så hann vi med ett par fik. Vi har lärt oss att Alingsås är känt för sina kaféer och Lights in Alingsås. Vi har hunnit med båda. Vi har två kvällar stått vid skateboardparken och sett både drama, dans och modevisning och så ljusspel så klart. Så gick vi på stan och på gudtjäsnt i pingstkyrkan. Jag hann med att vinna på delad första plats i Alias och tokförlora i 10-ord alias. Och så har vi fått det

Jag har sovit på golvet. Fyra tjejer på tre madrasser.

Jag har skrattat så jag fått ont i magen. Jag har övat på att hålla tyst i en diskussion som jag bara mest av allt ville ge mig in i.

Vill ni se ett utdrag av bilder så spana in den här länken.

Nu är det källhänvisningar som gäller.

För övrigt så kan man nu följa Ikons bloggar med RSS, det ni.

Kommentarer
Postat av: Karolina

KUL att ni kom!!! ;-)

2009-10-21 @ 21:14:42
URL: http://ikon1931.se/blogg/melin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0