rösten bakom mig

Så. Jag brukar blogga om helgen på måndag. Men, idag gör jag det idag istället.

Det är söndag och farsdag. Och jag har ännu inte pratat med min pappa idag. Jag ska ringa när jag skrivit färdigt.

Fredagen var dagen då jag vuxenpoäng. Jag hade jag och H. förlovningsdag.
Vi hade några olika planer för kvällen, men det slutade så bra som det kunde bli. En god middag hemma, som vi inte behövde laga. En omgång Carcasonne. (Som jag vann! Första gången faktiskt.) Sen avslutade vi kvällen med att vräka i oss massor med goda kräftor. Som vi tidigare i höstas fiskat tillsammans.

Lördagen skulle vara vår lugna dag. Den var lugn men vi fick mycket gjort i alla fall. Det avslutades hursom helst hemma hos vännen SH och hennes syster D. Med en  - så länge som vi var kvar - mysig hemmafest.

I dag var det söndag och vi var på gtj i alunda. När jag står där helt oskyldigt i min bänk. Så börjar vi sjunga. Och efter bara de tre fyra första orden så hör jag en röst bakom mig som jag inte hade förväntat mig att höra. En av mina vänner som inte bor i A utan i Alingsås. Så jag vänder mig sakta om och där står hon. Hon är här. Jag blir mycket glatt överraskad. Så klockrent jag känner igen hennes röst. Så glad jag blev av att höra den. Så mycket  hon och hennes sångröst har betytt och betyder för mig.
Det är nåt speciellt med den.
Jag vet inte vad.
Den bara sätter spår hos mig.
Bra spår.


Jag blev glad och den glädjen levde jag på resten av dagen.
Som jag tillbringade i T-E, med en lösspringande lerig hund och tårta. Och nu är det vinterdäck på bilen.

För övrigt undrar jag vilken som är den godaste kakan.

Kommentarer
Postat av: Karolina

Oj, oj, tack så mycket! Din min var ju dessutom oslagbar, så den levde jag på den dan! ;-)



För övrigt har jag aldrig bjudit på mina Essingekakor, men de slår det mesta vill jag lova!

2009-11-09 @ 21:16:41
URL: http://ikon1931.se/blogg/melin
Postat av: Misswar

åh. Essingekakor, vet jag inte vad det är för nåt.

Men, det låter stockholmsbetingat. Kanske något du lärt dig av din farmor?

2009-11-10 @ 09:56:33
URL: http://misswar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hipp hipp, på din dag!



Snart är jag där!

2009-11-13 @ 07:07:24
URL: http://sofiarundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0