En söndagsmorgon utöver

Just nu är det en söndagsmorgon. Jag sitter i soffan hos M och P och tittar ut genom fönstret (när jag inte tittar på skärmen) vill säga.

Solen har börjat göra sig påmind. Det är inte lika mörkt nu som när jag vaknade.
Vissa dagar är bra dagar, vissa dagar är kaotisika dagar. Så brukar jag säga ibland.
Vissa nätter är bra nätter, vissa nätter är kaotiska nätter. Så säger jag idag.

Köttfärs. Köttfärsskandal. Köttfärslukt. Mala köttfärs. Packa köttfärs. Äta köttfärs.
Vem kom på att vi maler köttet i små små bitar, och sedan steka som små bollar. Varför heter det köttbullar? När det är små köttbollar? Färsbiffar och köttfärssås. Hur tycker du bäst om köttfärs?

Solen gör sig påmind. Det är inte lika mörkt nu som när jag började skriva detta inlägg.

För övrigt så är det måndag imorgon. Helt vanlig måndag.

VA! Vilka var det som var så morgonpigga? Eller kvällpigga igår? Fem pers inne redan. En SÖNDAG? Vad har tagit åt er?

Kommentarer
Postat av: Ivana

Köttbullarna ska vara jättestora och simma i härlig tomatsås, det är det enda rätta! :)

2009-11-23 @ 20:12:41
URL: http://ivanalipovac.com
Postat av: Ewa

Pannbiffar! Med stekt lök, kokt potatis, brunsås och lingon. Så gott!

2009-11-23 @ 23:22:39
URL: http://ewaeliza.blogg.se/
Postat av: Misswar

I tomatsås? Det var nytt för mig. Jag brukar äta köttbullar i brunsås. Eller hemmagjorda med potatis.



Jag tror jag gillar köttfärs i köttfärssås bäst. Eller i lassagne, men det är inte säkert. Kan bli något helt annat också.

2009-11-24 @ 13:57:44
URL: http://misswar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0