En lapp på anslagstavlan ... ! (Uppd. 2)

Här om dagen fick jag en idé. En idé vad jag skulle kunna blogga om. Men jag hade inte tid att göra det då, så jag skrev upp det på en lapp. För att lappen inte skulle trilla bort tänkte jag sätta upp den på min whiteboard som hänger ovanför skrivbordet.

DÅ!
Då ser jag en lapp som jag INTE och ABSOLUT INTE har skrivit eller satt upp . Och av handstilen att döma är det inte heller min H.


Så. Vem är det?
Jag bara undrar?!
Vem vågar ge sig till känna?
För jag är fruktansvärt nyfiken!


Min första tanke var var att det var busflickorna Sh och LH. De som var de första gästerna på mitt kalas fredagen den 13 november. Men sen kollade jag upp lappen lite mer, och insåg att det var nog inte dem. Så. Vem är det då?

Nu funderar jag på om det var Draken eller Tejen? Eller kanske rent av Bus?  Eller så är det Prillan! Det kan det också vara! Åh jag vet inte! Eller nuvarande fritidstjejen fru Ej. . Att det är fru W eller fru Es tror jag inte. De har en annan handstil. Den är jag bättre på att känna igen. Hmmm. Och jag är säger på att inte var fröken från Hölö.

Det finns några ledtrådar som gör att jag gissar på just de där fyra första.
Nu undrar nog alla vad det stod på lappen. Det var en webbadress.
Ett www.(...) .com
(...) kan ersättas med en fotografs företagsnamn.  Några av ledtrådarna är vilka typ av jobb fotografen gjort tidigare och åt vilka samt var postadressen är. 

Åh, vad jag är nyfiken!



Uppdatering 1:
Det här får bli dagens projekt. Nu har jag samtalat med Fru W. Hon var mycket ovetandes. Tejen likaså. Hm. Tejen kan ha spelat ovetandes, men nej, jag tror faktiskt att hon var det. Nu är mitt allra hetaste tips Prillan. Men hon svarade inte när jag ringde.



Uppdatering 2:
Nu har jag även förhört fru C. Hon var ej ansvarig, och fick samma tankar som jag när jag berättade om vad som hänt. Dessutom har jag nu berättat om alla mina teorier för min älskade H och han säger  att det är han och HERR ES som skrivit den. Men han kommer inte ihåg varför. Suck.
Så:
Herr ES: Varför?




För övrigt så är det komplettering som gäller nu.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0