Det här med imunförsvar.

Jag tror jag varit inne på det tidigare. Men jag orkar inte leta upp var.

De som känner mig borde veta. Att jag inte är den som är sjuk jämt. Visst händer det. Men inte mer än genomsnittet. Det är i alla fall min uppskattning.

Men han som är min sambo. Han har ett lite klenare imunförsvar än vad jag har. Påstår jag. Det är min uppfattning. För han blir både sjuk oftare och sjukare än vad jag blir.

Då hade ju jag hoppats, att han skulle få mina starka bakterier. Men icke. Jag tror han har smittat mig med alla sina klena. För nu ligger jag här igen. I soffan, under filten, och är mer eller mindre pigg. Spar all energi jag har för att ev. orka på föreläsningen. Men frågan är om man ska gå på en föreläsning när man är lite sjuk.

Och är det inte hans fel, då är det stans. Uppsala. Så kan det ju också vara. Vi säger så. Att det är för att jag flyttat till en ny stad som jag blir sjuk så ofta. Ungefär som när skolorna börjar på hösten. Alla elever blir sjuka för att de smittar varandra med olika bakterier.

Eller nåt.

Eller så måste jag bara äta mer vitaminer.

Eller nåt.

För övrigt
så är det snart slut på november och jag vill inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0