RAZ skrivbordstävling

Via Lotten såg jag att RAZ har en skrivbordstävling. Jag är med. UPPDATERAD: Jag vann inte. Men nu har jag uppdaterat bild och länkar. Så där ja.

Så här ser mitt skrivbord ut:



Klicka så ser du bättre.

En motivering skulle tydligen ge större chanser att vinna. Jag tror inte jag vinner, men jag tävlar ändå.

Motivering:
Jag har acers standardbakgrund. Fotografier och annat gör mig bara virrig och jag tycker mig inte se ikonerna på skrivbordet. Dessutom tycker jag det är svårt att hitta en bild i rätt storlek till skrivbordet, utan att den blir centrerad, utdragen eller fler bilder med fula skarvar.

En annan anlednig till att jag har en standardbakgrund är att när jag är på föreläsningar, eller på andra sätt visar upp mitt skrivbord, vill jag ha en bild som ingen stör sig på. Hur jobbigt är det inte när någon har ett fotografi på sitt barn eller något annat konstigt foto som man tvingas sitta och titta på under ett föredag.

Däremot så tycker jag om att jobba på skrivbordet. Jag sparar det mesta där, men bara "så länge". Sen sorterar jag och arkiverar i mappar. Jag jobbar så att säga i projekt på skrivbordet. Nu är det examensarbetet som tar mest plats. Lite möhippa, svensexa och bröllop trängs där med, alltså INTE mitt utan T och J´s.

Desutom har jag nyligen återupptäckt alla inställningar man kan göra i den blå menyraden. Jag håller på och väljer och vrakar vilka jag ska ha. Ska man börja ett nytt system eller ska man fortsätta på det gamla?!



För övrigt så har jag träffat en kompis idag. Hon bjöd in sig själv. Eller nästan. Hon har sagt att jag ska bjuda in henne. Så då gjorde jag det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0