Besöka Eskilstuna?

Nu är jag tillbaka i E.

Efter att ha bott i staden i fem terminer var det på förmiddagen dags för mig att undersöka nya delar av staden. En halvtimmes prommenad räcker för det. Det är inte långt till något. Inte i lilla E. Efter en kvart promenerande var jag i nya kvarter där jag aldrig gått förr. Det var inte svårt att hitta dit. Jag bara gick åt ett annat håll än jag brukar.

När jag flyttade hit så lovade jag mig själv att jag skulle känna staden när jag flyttar härifrån. Att jag varit på alla de ställen man borde känna till. Jag har checkat av konstmuseet, lokomotivet, parken zoo, tuna park, sundbyholm slott, sundbyholm travbana, faktorimuseet och nåt mer. Men det är inte allt. I vår gäller det att ligga i om jag ska hinna med allt jag vill!

Vad är värt att besöka i Eskilstuna?

Förövrigt är grytor min nya grej!



Kommentarer
Postat av: Ewa

Då har du hunnit med mycket mer än mig. Jag hade precis samma tanke när jag flyttade hit. Och snart är det dags att flytta härifrån. Tiden går fort när man har roligt.

2009-01-06 @ 20:10:10
URL: http://ewaeliza.blogg.se/
Postat av: Ewa

Då har du hunnit med mycket mer än mig. Jag hade precis samma tanke när jag flyttade hit. Och snart är det dags att flytta härifrån. Tiden går fort när man har roligt.

2009-01-06 @ 20:12:01
URL: http://ewaeliza.blogg.se/
Postat av: Catharina

jag har bara bott här i tre månader, men jag har knappt sett nåt annat än centrum. parken zoo kan jag bocka av, och sen i lördags också gamla stan. jag måste se mig om lite mer!

2009-01-06 @ 20:45:54
URL: http://ancawi.blogg.se/
Postat av: Tomas

enda anledningen att åka till e-tuna är att hälsa på dig kram

2009-01-08 @ 06:45:09
Postat av: Anthony Santinelli

Jag tyckte det var kul att gå omkring i Eskilstuna rent allmänt. Det är en fin stad med fin arkitektur på sina håll, men jag kan inte minnas något speciellt "det där måste jag se eller besöka"-ställen. Tyvärr!

2009-01-18 @ 16:19:39
URL: http://tonysantinelli.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0