Kräfta

Ikväll och imorgon är det kräftor som är temat.

Ikväll ska jag och I fiska kräftor. Det har vi aldrig gjort tillsammans förrut. För att vara exakt tror jag I bara gjort det en gång tidigare. Jag är lite mer rutinerad, men vad jag minns så blev det inget  fiske förra året, så jag vågar inte riktigt ge mig ut själv. Minsta lilla systern får nog följa med som stöd (läs experthjälp).

Om inte pappa följer med.

Det lät som han var sugen på det när jag pratade med honom vid lunch. Han sa att han hade ju A. som mjölkade så kan kunde ju följa med ut och lägga. Det har jag aldrig hört min pappa säga förut!

Nu är bara frågan, skulle han följt med ut på sjön redan halv sex, om I inte var med. Jag tror inte det. Då tror jag han hade följt med ut på första vittjning för att kontrollera att jag gjort rätt.

Hmmm.

I är i alla fall toknöjd över att pappa vill/tycker det är roligt, att vi vill komma och fiska. Och det känns bra. Sen är det kräftskiva på fredag. Har gästerna tur blir det färska kräftor, om de gillar sånt vill säga.

Vad tycker ni om kräftor? God? Äckliga? Häftiga?  Har aldrig sett en levande? Vad äter ni till kräftor? Istället för kräftor?

För övrigt gick det apdåligt idag. Att skirva ex-jobb.

Kommentarer
Postat av: Anita Andersson

Såg krypande kräftor i diskbaljan förra veckan! Det var faktiskt första gången. Har aldrig varit på kräftfiske nån gång. Min pappa gjorde det tror jag, men det är länge sedan nu. Äter inte kräftor så ofta. Det är ganska slabbigt men inget fel på smaken. Ha det så trevligt på festen! Kram!

2009-08-21 @ 13:39:29
Postat av: Anita Andersson

Såg krypande kräftor i diskbaljan förra veckan! Det var faktiskt första gången. Har aldrig varit på kräftfiske nån gång. Min pappa gjorde det tror jag, men det är länge sedan nu. Äter inte kräftor så ofta. Det är ganska slabbigt men inget fel på smaken. Ha det så trevligt på festen! Kram!

2009-08-21 @ 13:39:57
Postat av: Misswar

Haha! Ja, det är min pappa upp i dagen!



Tur att man sköljer.



Det blev det. Trevligt. Tycker jag i alla fall.

2009-08-22 @ 01:34:26
URL: http://misswar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0