Dugga

En dugga, för endel av er behöver det en förklaring, andra vet exakt vad jag menar. En dugga kan närmanst likans vid ett helt vanligt högstadieprov, till utseende och utformning. En dugga är, enligt mig, en enklare och smidigare variant än en tentamen (tenta). En tenta liknas bäst vid ett nationellt prov under gymnasiet. 

En dugga distribueras läraren själv och skrivs i en vanlig lektionssal. En tenta skrivs i tentamensal, kräver att man anmäler sig till den senast 6 arbetsdagar innan. Dessutom måste man visa legitiomation för att få skriva och ofta tar den längre tid och omfattar ett större kunskapsområde.

Rätta mig om jag har fel. Alla denna kunskap bygger på erfarenheter.

Har du skrivit en dugga eller tenta någongång? Jag vill veta ert bästa/sämsta upplevelse.

Förövrigt har jag tjuvstartat med julmusiken.


Kommentarer
Postat av: Catharina

Vi har bara haft en än så länge, en hemdugga. Vi fick den på mejlen på morgonen och skulle lämna in den på kvällen. Förvånansärt lätt var den, jag lämnade in den efter ett par timmar.

2008-11-26 @ 12:31:31
URL: http://ancawi.blogg.se/
Postat av: Ewa

Min erfarenhet: vare sig det är en dugga eller tenta så är det alltid lika skönt när det är över! :)



Och julmusik har jag oxå spelat! Passar bra till snön! :)

2008-11-26 @ 16:29:01
URL: http://ewaeliza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0