Fyrverkerier mitt i stan... (uppdat.)

Jag hade precis gått och lagt mig, när det plötsligt börjar smälla utanför. Livrädd som jag är för alla ljud som jag inte känner igen, smög jag mig fram till fönster och tittade ut.... först på parkeringen där det står en massa containrar, men där var det inget. Men sen såg jag, fyrverkerier! Någon sköt fyrverkerier bort åt ån klockan halv ett en tisdagnatt. Varför? Inte vet jag men roligt och fint var det att titta på!

Inte heller Polisen eller Eskilstuna-Kuriren vet vad det handlar om... Fel av mig! Nu vet vi vad det var.

Jag tror att denna lilla händelse gav mig lite större förståelse i debatten om hur man skjuter fyrverkerier och hundar i stan som blir livrädda. Mina fönster skakade av smällarna, något som jag aldrig tidigare märkt av under alla de fyrverkerier som jag sett när jag bott på landet. Kalla mig dum om du vill. Men så är det.


Förövrig så är tacopaj grymt gott!

Kommentarer
Postat av: FALKEN!

som svar från min blogg. jo jag är säker på att han inte hinner läsa det :)

2008-05-21 @ 01:00:30
URL: http://falken1337.blogspot.com
Postat av: Ewa

Själv hade jag precis lyckats somna när de drog igång fyrverkerierna. Trodde det var värsta åskan först, innan jag vaknade till ordentligt och fattade vad det var. Man är inte så snabbtänkt vid den tiden på natten. :)

2008-05-21 @ 22:06:07
URL: http://ewaeliza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0