På balkongen!

Frukostdejt är så mysigt! Varför jag vi inte det oftare? Jag och C dejtade imorse, eller förmiddags nere på stan, Uppsala som jag befinner mig i nu. Jag fick testa ett nytt ställe, Barista tror jag det hette. En perfekt frukost för 54kr, eller 48,50 kr med studentrabbat som jag har. Sen tog vi en promenad på stan, vi skulle leta födelsedags och inflyttningspresenter. Redan i första butiken blev det klart tydligt att jag och C har och har alltid haft väldigt olika smak. Men tro inte att det hindrade oss! Två paket som vi är nöjda med står numera på bordet och väntar in "en lite finare och lite festligare" kväll på Murargatan ikväll. 

Vad är det som är typsikt svenskt att prata om men ingen kan göra något åt? Naturligtvis, vädret! Idag har jag njutit av vädret för fullt!  I lägenheten igen efter frukostdejten med efterföljande shopping insåg jag att det var skugga på balkongen. Men inte ger man upp för det heller. Ut med fladdermusen och två filtar. En kopp kaffe och kurslitteratur. Tre timmar mindre flitigt pluggande men mycket frisk luft och filosoferande.

Förövrigt är jag en hejare på att sätta upp gardiner. Fråga min mormor. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0