Middag med besök

Idag har jag jobbat halvdag på HTJ för er som är intresserade av att veta det. För er andra så fick ni just veta det. Jag vet inte vad jag tycker bäst om att blogg, vad jag gjort idag eller om någonting annat. Eller jo det vet jag. Bäst tycker jag om att blogga om det som har någonslags anknyting med det jag gjort eller ska göra idag. Min blogg ska inte vara min dagbok. Även om jag vet att många läser den för att veta vad jag sysslar med. Jag vill att den även ska vara lite underhållining, utan att jag ska behöva vara rolig. Bloggen ska på ett eller annat sätt handla om mig helt enkelt.

Idag provade jag ett nytt recept. Eller något recept fanns inte. För ett tag sedan blev jag bjuden på middag hos Bus "köttfärs med tacokrydda och bulgur"  mer behövde jag infe veta för att våga kopiera receptet. Och det blev gott! Jag hade i lök och paprika också.  (Allt blandas och kan serveras både varm och kall med Keso eller gräddfil eller annan sås.)  Gott var det tycker jag! Tror jag Z med tyckte trots rynkan vid första anblicken. Gäster slank det in på eftermiddagen också. En som ville ha middag innan UR och en som ville ha kaffe efter att ha varit hos frissan. Mycket trevligt!

Sommaren har gått och jag har inte varit i E på länge nu. Börjar nästan sakna mitt lilla krypin, där allt är mitt och jag får bestämma. Kommer mycket nytt folk dit i höst. Kommer sakna 5:1 och 5:3 flyttar, men då får jag ju en anledning att gå dit och fika!

Förövrigt måste jag hålla med GrEk. Willys i Nyby är bra. MYCKET bättre än det i Eskilstuna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0