Försova sig

Aldrig har jag försovit mig så mycket som jag har gjort det senaste året. Anledning? Jag flyttade hemifrån. Hemma var det alltid någon syster som slog på duschen alldeles för tidigt på morgonen. Efter det var det alltid någon annan syster som bankade på dörren och också ville duscha. Jag hade mitt rum vägg-i-vägg med badrummet. Lyckades man sova förbi systrarnas morgonritualer, så var de allt som oftast snälla och väckte mig. I sista sekund. Men jag hann. Alltid.

Fick man sova ännu längre någon morgon så kom alltid pappa in från Ladugården vid 8.30-9.00 tiden och då började telefonen att ringa. Gjorde den inte det så hörde man honom på ett eller annat sätt ändå.

Vaknade det gjorde jag alltid. Alltid i tid.

Sen flyttade jag hemifrån. Till en mycket tyst och lugnt lägenhet. Där ingen bankar på dörren tidigt på morgonen för att någon har ockuperat duschen. Där ingen lägger märke till att jag inte klivit upp. Där ingen väcker mig för bara för att kolla att jag inte har försovit mig.

Utom jag själv. När det är försent...

Kommentarer
Postat av: bamse

lätt hänt att försova sig men det är bara gilla läget

2007-09-25 @ 22:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0