Det som göms i snö...

Någon gång i våras köpte jag en grytlapp. En silikongrytlapp på Claes Olsson, butiken som har nästan allt. Det var nog en av de bästa grytlapparna jag haft, men en dag var den bara borta. Jag letade, gick igenom alla lådor och skåp som finns i mitt jättestora kök. Men den vara bara borta. Helt borta. Försvunnen, spårlöst.

Tills igår natt.  Jag kom hem från Pingskyrkans ungdomsmöte där jag efteråt ätit äppelpaj med glass och klunkat kaffe. Var fortfarande relativt pigg, så vad skulle jag göra innan jag somnade? Jag fick sådant där dille som bara jag kan få, städa, och pyssla lite nattetid. Jag började diska, och torka av diskbänk och spis, då jag helt plötsligt kom på att man kanske skulle torka av BAKOM spisen. Klockan var halv ett natten en lördagkväll och jag får för mig att städa bakom spisen? Nej jag är inte klok jag vet. Men när jag drog fram spisen så där, till mn stora förvåning, låg min braiga grytlapp!

Det var ju också ett bra ställe att lägga den på.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0