Måndag.

Jag tror att jag kommit fram till att jag bloggar väldigt ofta på måndagar. Måndagar är bra bloggdagar. Eftersom det  på helgerna är lite lugnare på bloggfronten. Generellt sett. I alla fall hos de bloggar jag läser. Intressant iaktagelse faktiskt.

Idag har det varit korvstoppning på högnivå. Åtta kapitel skulle avverkas i rasande tempo. Hur mycket har jag förstått? En fjärdedel och det vore väldigt bra. Synd bara att jag lägger mer energi på att studera deras sätt att presentera på än att förstå vad det är de säger.

Jag är inte en bra föreläsare eller presentatör. I alla fall inte när det handlar om sådant som jag tycker är svårt. Eller när jag är halvt förkyld och näsan vägrar. Att andas endast genom munnen är jobbigt. Väldigt jobbigt. Men jag vet ändå att man ska prata mot publiken. Dvs man ska inte själv så och titta på projektorbilden och prata mot den. Istället ska man titta på datorn och prata ut mot publiken. Speciellt när det är så svårt att höra. Mycket av min energi gick idag åt till att försöka att överhuvudtaget höra vad de sa. Vissa är ju betydligt bättre på att höras än andra. Grannen VL på trean imponerar mycket på mig. Ska bli kul att se henne på Sacomässan. Jag tror hon kommer bli grym.

Därefter dubbelbokade jag mig själv. Jag har två saker jag ska göra imorgon: Piktogramuppgift och KAM-repetion. Båda imorgon kl. 10. Bra planerat va? Det är det enda jag har inbokat. Bra jobbat!

Sen gick jag hem och pratade lite med mina kära grannar.  Sen ringde Z. och sa att han köpt lägenheten i U-sala. Grattis! Sen sprang jag ner till hemköp och köpte choklad så att jag kunde baka min femte kladdkaka på sju dagar. Två i tisdags. En i onsdags. En i går och en idag. Alla är slut. Igår kom nämligen X-grannen i Jo. och hälsade på så då svängde jag ihop en lite snabbt.. Mycket mycket trevligt! Jag blev jätteglad!

Sen hittade jag mina kort. Jag visste att jag hade en hel det fotografier i lådan. Men jag visste inte att det var så många. Jag visste inte heller att det var så bra. Jag måste börja fotografera mitt liv igen. Jag måste bli klar med försäkringsblanketterna så att jag kan köpa mig en ny bra kamera.

Förövrigt anser jag att man ska hålla kontakten med sina vänner kontinueligt. Oftare än en gång ber halvår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0