Idag har jag inte

Idag har jag inte gått på två möten. Bara på ett.
Idag har jag inte bloggat. Igår alltså.
Idag har jag inte ätit middag. Toast räknas det?
Idag har jag inte diskat. Fast jag har ju inte varit hemma så mycket.
Idag har jag inte betalat min lunch.
Idag har jag inte gjort allt som jag hade hoppats hinna med. Därför att jag gick på ett möte.
Idag har jag pratat i telefon väldigt länge.

Idag har jag betalat två mobiltelefonräkningar. Jag tog dem i ett svep. Bara för att de inte var så stora. Eller papprena var stora men summorna att betala var billigare än en snygg dyr tröja jag tittat på. Och köpt. Det intressanta med dem var att de bara skilde två kronor. På två månader har jag alltså prata exakt lika mycket i telefon. Eller i alla fall ringt för samma summa, sånär som på två kronor. Är det att ha stabilekonomi?

Jag kommer in i telefonstimm. En vecka eller dag pratar jag nästan inget alls i telefon. Nästa dag kan jag prata hur mycket som helst. Har jag liksom väl börjat att prata och kan jag prata hur länge som helst och lägga på ett samtal för att en minut senare sitta i ett nytt. Samtidigt som det kan gå en vecka eller två. Eller inte två. Och jag säger knappt ett ord i telefon. Det ännu mer intressant är att jag alltid ringer samma personer. Är det bra? Både jag och nej. Bra att jag håller kontakten med dem, men jag måste ju även komma ihåg mina andra vänner.


Förövrig så var jag i onsdags turist i min egen stad. Eller, jag fotoade Kloster kyrka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0