Kläder och penger

Jag börjar förstå hur shopping kan bli ett beroende. Jag gör tvärtemot alla andra; de handlar när de får jag pengar; jag handlar innan jag får pengar, för att göra riktigt tomt på kontot.

Re. och jag träffades på stan idag, fikade och shoppade. (TIPS, ska du fika ute på stan så ta något som du vet att inte hade kunnat göra bättre själv, annars så grämer du dig bara över att du fikar för dyra pengar när man får mer och godare hemma).

Sedan tog vi en sväng på min (numera ännu mera) favorit butik i 21:an Wear it . Där hittade jag en tunika att ha på E&S bröllop, kommer bli kalashäftig med rätt accesoarer (hänger nu i garderoben, billig). Dessutom en klänning som är typ blå grön/gul och vit. Jag rynkade på näsan första gången jag såg den, andra gången tog det ett tag innan jag insåg att det var samma klänning, och på är den hur fin som helst! Funderar på om jag ska införskaffa den..
image58 image57 image56
Dagens inköp


På tippy var det rea på jeans, hundra kronor styck= bra pris på bra jeans, ska kanske prova ett par, eller? På Lindex köpte jag sommarens skönaste klänning, man blir bara glad av att ha den på sig. Vill springa och dansa och hoppa och vada i vattet. Den kommer garanterat att användas mycket i sommar!

Oj, låter som jag gjort av en hel förmögenhet men det har jag inte var bra och billiga köp som garanterat kommer att användas. Och nu i sommar är regeln att för varje plagg som kommer in i garederoben så ska två ut!

Just det, jag fyndade ett par skor, 100 svenska riksdaler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0