Picknick med fyra andra.

Onsdagen var dagen vi hade vårens sista korridorsmys, jag, Je och J. Vi hade sällskap av I och He.


Vi begav oss till Stadsparken och slog oss ner på ett par filtar. Äta glass, prata strunt slå kullerbyttor och diskutera högskolepoäng var vad vi sysslade med. Vi fem hade väldigt trevligt, trevligast hade nog de två. Det är inte ofta jag känner mig ivägen men i onsdags var ett typiskt sånt tillfälle.

Sist jag vet att jag var så mycket tredje hjulet var på Brinnande för några år sedan när jag tog en kvällspromendnad med L2 och B. Stämnigen var då lite spänd och efter ett litet varv runt hembyggden vände jag åter till FH medan de gick en sväng till , två dagar senare blev de ett par.   

Nu var det alltså dags igen. J och I hade mycket gemensamt att prata om och det hade tydligen Je och He också, mer än vad jag trodde. I mitten ( som vanligt) gick jag och visste inte riktigt vad jag skulle ta vägen och löste efter en tid problemet med att uppskatta nöjet i att slå kullerbyttor. Men kullerbyttor var för tråkigt för mina stora vänner så vi övergick till att hjula ( som inte riktigt är min grej)

En stund senare om farbror blå i sin finska diskobil och besökte oss. De gick en rond i parken för att kolla att ingen drack på allmän plats. Ingen i vårat sällskap var påverkad på något sätt, förutom jag av kreativiteten som måste ut. Så jag frågade snällt om jag fick ta ett fotografi på deras skor. Det fick jag! Tänk vad polisen är snäll, trots att det inte har så snygga skor.

Vi vandrade sakta hemåt i solnedgången. I bakgrunden hörde vi jublet från fotbollspubliken. Sverige gjorde mål, två mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0