Korridor 5

Jag bor i studentkorridor.
    För ett år sedan hade jag aldrig kunnat tänka mig det. Då hade jag velat bo i en lägenhet. Nu bor jag i världens (enligt mig) bästa studentkorridor! Här har jag funnit vänner från okända och mer kända platser  Sverige. Som nyinflyttat i stan blev studentkorridoren ett bra komplement till klassen, när det gällde att lära känna nya människor! 
    Studentkorridorerna i Vakteln unikt! Här finns en gemenskap som inte finns på många ställen, anledningen till den tror vi beror på att alla flyttade in samtidigt.  Genom att vi har eget ett kök och badrum  slipper vi många jobbiga diskutioner om disk och städning  (visst kan de i alla fall uppstå angående det gemensamma allrummet).
     Är du ensam en kväll och vet inte vad du ska hitta på? Öppna dörren, ofta finns den någon annan dörr som står på glänt, om inte, låt bara dörren stå öppen och någon kommer snart att sticka in huvudet för att snacka lite. Visst är det underbart?  Hjälp att plugga och någon att äta med finns det också men skulle humöret inte vara på topp, stäng dörren och du hör inte ett ljud från grannen. Kvarteret Vakteln, mitt i stan och nära till det mesta, kommer troligtvis ofta bli min inspirations källa till denna blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0