En måndag

En måndag mitt i mängden. Idag har jag gjort klart min bokrecension på Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg. En fin men tragisk berättelse  om två unga människors kärlek till varanda.  Påminner mig om mitt kärleksliv, just nu mer eller mindre obefintligt. Rätt skönt faktiskt, men inte så spännande. Det gör andras mycket mer spännande, förlåt om jag lägger mig i. Har ingen positiv kväll ikväll. Trots att jag egentligen är på bra humör och inte så trött och har pratat lite, rätt länge, i telefon. Det blev bara en och en halv timme. Borde ha pluggat, men det var trevligare att prata. Nu har jag intagit min nya plugg-ställning, som känns bra! Sitter i sängen, datorn i knät, fötterna på stolen, ett glas med juice på pallen och kudden bakom ryggen. Och lovsång på radion. Tycker egentligen att det jag läser är intressant och jag har motivation att plugga, men inte motivation att ta mig i kragen och börja.

 
Platsen, Materialet, Jucien (att rekomendera)

Imorgon är planen att gå till biblioteket för att plugga lite. Planen är det. Borde följas, ska ringa E.

Kommentarer
Postat av: Ägaren av denna Blogg

ringde inte, sms och msn istället

2007-02-19 @ 23:17:01
Postat av: Silvi

Hej hej,

jag läste också Den allvarsamma leken. Jättekul tyckte jag, särskilt slutet! Men jag är inte klar med min recension :(

Nu ska jag plugga för duggan ... den fina provduggan väntar på mig.

2007-02-20 @ 09:50:18
URL: http://muggeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0