Celebert besök och cykling på hala vägar

Torsdag. Dugga. Vakande av mobilen. Inte min mobil. L2s. Åt en stadig frukost och gick sedan till skolan. Lyckades hitta rätt sal. Satte mig. Skrev duggan. Kollade igenom. Kompleterade. Ingen annan verkade klar. Kollade igen. Gjorde en utvärdering. Innan annan verkade klar. Kollade igen. Jag är klar. Gick. Först. Har aldrig hänt förr! Vad har jag gjort fel? Vad hade jag missat? Gick hem.

Där hade tjejerna inte vaknat än. Klockan var ju bara tio ochde hade sportlov. Jag kokade lite (läs: rätt mycket) gröt och vi åt frukost tillsammans. Sen tog vi en sväng på stan, gick i gallerierna, L2 köpte sin livs första vas och jag hjärtan i sten. Förbi Faktoriet, vi gick faktiskt på museeum, alla fall i en kvart. Genom stadsparken och över Nybron.  Hem gick vi via Hemköp.


L1 sover och dagens inköp från Village, stenhjärtan

Medan jag gjorde lunch, ta vad du har i kylskåpet (förutsätter att där finns något att ta) och blanda, duschade tjejerna. Vattent hade ju varit avstängt mellan kl 0800-1200. Smart hantverkare. Sedan låg vi och jäste på mattan (min matta är mycket "ligga på golvet-vänlig"). Sen var det dags att gå till tåget.

Jag hade ju inget att plugga längre, så jag hade massa planer på vad jag skulle kunna göra denna helg. Baka, tvätta, låna en bok på biblioteket, scrappa, och bara ta det lugnt. Tills jag kom på att jag kunde åka på hemgrupp på kvällen och skulle jobba på fredag.

Cyklade ut till Brottsa, åt semla och läste bibeln. Mycket bra! Cyklade hem igen. Sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0