Vänner!

Tack för en fantastisk dag som började 06.40 då jag vakande av ett sms. Svarade på det och somnade snart om igen. Fortsatte sedan dagen med att gå och handla. Det är inte ofta jag handlar kl 9.15 på ICA men idag gjorde jag det. Bara för att kunna bjuda min vänner på frukost/förmiddagsfika när de anlände vid 10-tiden till E.

Flickoooooooor! Jag skulle säga hej till de genom fönstret men de tyckte mer att jag hoade på dem......
Dagen har sedan bestått av en tur på stan. Fem tjejer på stan är inte alltid lätt att hålla samman, speciellt inte när vi ska handla olika mycket. Några handlade mycket julklappar och en del av oss handlade nästan ingenting, Vi (jag väljer här att dra alla över en kam) har tittat mycket på kalsonger idag. Alltså sådana som hänger på galgar. Vad trodde ni? Vi har faktiskt pratat en hel del om kalsonger och underkläder. Vad är kalsonger? Manliga underkläder? Kalsonger med Y-front eller boxershort? Man kan ha många olika åsikter i den frågan. Trosor och BH:ar har vi också diskuterat idag. Skulle du vilja vara med i ett av våra samtal? Misstänkte det. Vi har nämligen alltid mycket aktuella och intressant samtalsämnen.

Men vi har inte endast pratat om underkläder idag. Julklappsbekymmer har vi ochså drönat. Litegranna i alla fall. Singelliv eller inte? Hur lever man ett halvt singelliv? Av oss fem idag har fyra respktive och en är stolt singel. Skall tilläggas att av de fyra; är en gift, en förlovad och två har distansföhållanden. (Oj vad vuxet det lät med distansförhållande. Konstigt ord. För det känns inte så. Bara ibland. Ofta. Ibland Jämt. Välj själv.)

Sen var det dags för fika på ett mycket varmt Café Tingsgården. (Gratisreklam, det är många som bloggar om att de vill ha betalt för att de gör reklam i sin blogg. Sån är inte jag. ) Där åt vi gott, värmde frysna fingrar och hade mycket trevligt.

Kvällen fortsatte med ett par vänder över stan för att komma till en matbutik som hade köttfärs. Svenskt ska det vara, ni stödjer väl min pappa och alla andra som har hans yrke? Men innan vi blev hungriga tog vi ett par vänder blokus, spanade in saldot på våra bankkonton, tittade lite på fotografier, och softade.

När vi sen lagat tacos och dukat fram ett halvt smörgåsbord, ätit oss mätta och jäst en liten stund, plockade vi fram kortleken, körde ett halvtparti Plump (kortspel är det som är inne på femman förtillfället) och den obligatoriska gruppbilden med oobligatorisk dans, var det dags för tjejerna att åtegå till bilen och köra hem. Förhoppningsvis är det bara MK som kör medan de andra åker bara med.

Givetvis hann alla skriva i min lilla, men obligatoriska, gästbok. Är du intresserad av att veta vad de skrev? Då är du välkommen hit för att själv skriva i den först...


Men detta är inte allt som hänt idag, det här är vad jag väljer att inte berätta mer om:
Paket och föråd
Vem som smet från disken
Stolar och tånaglar
Om att gå på toaletten, fast att inte gå på toaletten.
Youtube
Bröstfotografering
Läderkjolar
Bilder från dagen är censurerade till framtida behov
Annat som hålls innom fem munnar.

Tack för en mycket fantastisk dag och jag hoppas ni kommer snart igen! Fast jag kommer hem till er först...

Förövirgt anser jag att det är alldeles för få som kommenterar de bloggar de läser.

Kommentarer
Postat av: Anthony Santinelli

Jag måste kommentera eftersom ditt inlägg innehöll de magiska orden bh, trosor, bröstfotografering och läderkjolar. :)

Den där gästboken har jag varit nära, nära att skriva i en gång men så tror jag Alex tog den.

2007-12-16 @ 03:18:04
URL: http://www.tonysantinelli.com
Postat av: Vännen J

Hoooohoooo!!!

Du glömde svettig brandman - hur var det med den bilden egentligen...

Färden hem gick bra - mycket sång blev det, främst i baksätet... Ingen somnade den här gången...

Tack för besöket och ett stort tack för tipset om sjalarna, kanonfina.
Jag fick aldrig se den där berömda butiken som låg längre ner på gatan, som stängde kl 10. Jag får nog komma och hälsa på igen... Ha det så underbart tills du kommer hem hit igen. Det blev en dag att minnas för resten av livet och speciellt MK kommer nog få höra mer om den vid senare tillfälle. :)

PS. Goda lussebullar DS.
Massa kramar!!!

2007-12-16 @ 15:01:36
Postat av: Misswar

Vaddå svettig brandman? Nu förstår jag inte vad du pratar om? Ja, den missade du! Då måste du absolut komma igen!

2007-12-17 @ 15:22:07
Postat av: Veronica

Låter som en toppen dag det där:)

2007-12-18 @ 18:51:52
URL: http://vervenhag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0