Lucia shopping

Igår var det sovmorgon på högniva. Gick inte upp förräns jättesent. Men det är inte intressant. Det intressanta är, julshoppingen.

Jag och granne 5:1 hade heldag på stan. Vi började vi 13.30 och när klockan hade hunnit bli 16.00 hade vi bara gått i Cityhuset och Smedjan. Då var vi nämligen hungriga så vi landade på Ruta och åt lite.
Fika på Ruta och våra påsar. Ser ni att vi handlat i samma butiker?

När klockan var halv sju gick vi hem. Och vi ansåg oss vara färdiga och nöjda. Alla julklappar färdiga. I alla fall för min del.

När klockan var strax efter 21 gick vi ut igen. Det var ju kvällsöppet bara för att det var lucia. Jag fyndade ett par byxor på bikbok för halva priset. När vi återkom till Vaktlen drack vi lite glögg, åt pepparkakor och spelade lite femhundra. Jag vann inte, men det var ju inte så ovanligt. Jag pratade mest istället. Det är vanligt. Sen gick jag och hem till mig och kollade på Lucia.


Förövrigt så ska jag få trevligt besök imorgon. Vad vill ni hitta på då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0