Idag finns det mycket jag vill skriva om

Idag finns det mycket som jag vill skriva om. Telia, grafisk form, kvaliten på lärare, hur lärare skiljer sig åt, hur studenter uppfattar lärare, Myrorna, engagemang, tidningar och kreativitet är bara några av de saker jag gått och funderat på idag. Så vad jag ska börja gör det svårt.

Telia. Jag älskar Telia. Absolut INTE! För tre veckor sedan bråkade jag med dem i telefon, för att de inte hittade ett befintligt hus i sitt system. Det påstod att det skulle ta fem veckor, när vi bara ville flytta våran telefon. För att de hade slarvat bort huset. Jag var inte nådig mot den stackars telefonisten. För jag vet att de kan, om de vill, fixa det väldigt snabbt. Men de ville bara inte.

Idag har fast telefoni installerats i min lägenhet. Men inte helt smärtfritt. Tekninkern som idag kom och var inte så glad på sina kollegor på "kontoret" eller var de nu sitter. De hade delat upp ett jobb på två tekniker, utan att de var medvetna om det. Så när "min" tekniker lyckats lista ut att DET var problem så skulle man få tag i den andra teknikern, som då naturligtvis hade gjort vissa detaljer i fel ordning som ställde till det för honom. Men efter många telefonsamtal och lite annat så fungerar numera min telefon. Hängde du med? Du behöver inte ha gjort det, men nu kan man ringa hem till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0