Om allt och inget och Macce

En söndag.
Jag är hemma.
Det är ovanligt. Oftast åker jag på gudtjänst på söndagar, men efter denna helg med nattjobb och uppsatsskrivande så blev det TV-gtj. Dagens var ju inte den bästa men det var inte heller dålig eller tråkig, tråkig är vanligt att de är.

Ett av sommarens problem är lösta.
Det är bra. Men det medförde ett annat. Dogge.

Idag regnar det. Bra för blommorna. Då hinner jag vattna ikapp de slokar vädligt idag.
Jag sitter vid bordet och skriver. Macce ligger i soffan. Han är en bekväm hund helst ska ligga med huvudet på en kudde...

Det var jag som inte ville ha hund, inte några djur alls, på sin höjd dammråttor.
Djur hade jag haft nog av hemma....


Det var jag som föreslog att vi skulle skaffa hund. Det var jag som sa att han [Macce] inte skulle få vara i soffan, det var jag som lyfte upp honom. Det var jag som sa att han inte skulle få sova i sängen, det var jag som sa åt H att lyfta upp honom när jag inte längre stod ut med gnällandet.

Vår hund

Mys i soffan


På vinterpromenad

Vad har du sagt att "Det ska jag aldrig" och sen har det blivit så?


För övrigt har vi en ny kaffesort hemma. Gott. Kaffe kaka i eftermiddag.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Suck! Alldeles för många gånger.

2010-05-24 @ 13:14:08
Postat av: hårsta :)

skulle aldrig flytta till alunda - nu bor ja där sedan ett år tillbaka...



skulle aldrig gå bibelskola - har snart gått två! den andra slutar på söndag!



sen är det en del till...... " säg aldrig aldrig utan kanske kanske" hehe :)

2010-05-26 @ 22:37:17
Postat av: Misswar

säg inte nej, säg kanske kanske kanske.

2010-05-28 @ 11:36:49
URL: http://misswar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0