Min syster och jag, och så ett och annat skolfoto

Jag är syster. Jag är en stora syster med två yngre systrar. Jag kan inte skriva små systrar längre, lillsystrar kan jag skriva, men absolut inte små. För det är de inte. Börjar jag inse allt mer och mer när de båda går på gymnsiet och den ena av dem räknar ner till studenten. Minns ni er student?

Igår var yngsta syrran här. Hon känner sig som hemma. Jag var inte hemma. Hon kommer och går lite som hon vill. Det känns bra. H gormar lite med glimten i ögat när hon dricker upp hans favorit - blåbär/lime.

Idag har den äldre av de två yngre varit här. Hon kom sent i går natt och stannade hela dagen. Vi har haft myslördag. Det var längesen! Sen hon tog körkort har hon synts allt mindre här hos mig och H. Men idag har vi haft slöar dag. Vi bodde i soffan under förmiddagen, med undtag för frukostfixande (fil, kaffe, smörgås och våfflor) sen var det lunchpromenad och fika inköp.

På eftermiddagen har vi sorterat fotografier. Gamla fotografier. Nya fotografier. Mina och dina, och syrrans. Vi har sorterat och delat upp, och delat med sig. Skolfotografier har delats upps, så att man får bilder på varandra, istället för sjuttioelvatusen på sig själv. Klassfoton har lagts i tidsordning, och märkts, F i trean, I på dagis, C i sjuan och  så vidare, och vi har skrattat åt klädval. C hade rosa på sex av åtta årskurser, sen slutade vi räkna... och C skyller nu allt på mamma.

Av mina skolfoton så är de flesta helt ok. Det från första året på gymnasiet är klart det bästa. Snyggast brillor, snyggast frisyr och snygga smycken. Klassbilden från femman är katastrof. Och portättbilden året innan, eller samma år är inte heller bra. Då har jag en gulrutig flanellskjorta på mig, och hår och glasögon ska vi inte prata om.  Vilket är ditt bästa skolfotografi?

Ganska snabbt såg jag och syster likheter i våra fotografier. Att drag som vi hade när vi var små tydligt finns kvar idag. I och pappas leende är exakt lika. Vi jämförde Is ettårskort och kort från pappa när har han är över 40, det är exakt samma leende, och exakt samma vinkel på huvudet. Vi har skrattat åt kläder som vi minns. Åt badbassänger och båtlekar i en hammock. Vilket är ditt favoritfoto från när du var liten?

När syster åkte hem var det inte längre lika kul att sortera.....

För övrigt
är den hunden blir skitig så fort vi går ut väder just nu....

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag anser mig inte ha vare sig förtjänst eller skuld i rosa kläder. Om ni frågar mig hade ni rätt så fria tyglar när det gällde klädval. Mina invändningar gällde mest priset när det handlade om nyinköp. Annars var det mest kläder efter väder som gällde och att kläderna skulle passa för det man skulle göra.

2010-03-28 @ 21:47:06
Postat av: Mamma

Jag anser mig inte ha vare sig förtjänst eller skuld i rosa kläder. Om ni frågar mig hade ni rätt så fria tyglar när det gällde klädval. Mina invändningar gällde mest priset när det handlade om nyinköp. Annars var det mest kläder efter väder som gällde och att kläderna skulle passa för det man skulle göra.

2010-03-28 @ 21:49:04
Postat av: Misswar - herslef

Mamma! Du är bäst!



men C passar ju bra i rosa!

2010-03-29 @ 13:03:24
URL: http://misswar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0