Länkar i inlägg.

Jag läser några mediebloggar. Verkligen inte många, men en del. De kryllar av länkar. Jag har inte förstått hur de går tillväga när de sparar alla länkar, men de har väl ett smart G-verktyg som jag ännu inte förstått mig på, eller hittat. Ibland klickar jag på länkarna för att se vad det är som står, ibland noterar jag att de har länkat, då har de någonslags källa. Ibland blir jag bara irriterad över alla länkar eftersom jag inte orkar eller hat tid att kolla  upp dem.
Idag har jag läst ett inlägg på Expressens Opinionsblogg, som inte hade någon länk. Och jag kan verkligen inte förstå varför. Hade det inte varit för att det var Expressen hade jag gått in och kommenterat det, men det är jobbigt, för jag har inget användarkonto där.
Jag länkar dit istället. Posten handlar om hur Aftonbladet publicerade en gammal karta över Afrika. Och jämför det med att publicera en karta över Europa och kallade halva Tyskland för DDR, och påstå att det är en aktull karta.
Bild över Afrika, Skärmklipp från Google Maps.

Klickar du på länkar i inlägg?

För övrigt här är länken till Jardenberg till föregående inlägg.

Kommentarer
Postat av: Anthony Santinelli

Det beror nog på vad bloggen handlar om, men är det är det tillräckligt intressant så. :)

2010-06-15 @ 18:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0