Facebook

Facebook.

Det finns säkert några av mina läsare som sökt efter mig på Facebook. Men jag finns inte där. Eller, jo, jag finns troligtvis med bland mina vänners bilder. Men jag har inte ett registerat konto där. Det gör att jag inte hänger där, kollar stutsuppdateringar, kommenterar festbilder, se när bekanta byter civilt status, som från tex singel, till tillsammans. Eller nåt. Jag är inte helt ute och cyklar på FB, jag har sett mina vänner använda den, både positivt pch negativt.

Hs mamma som berättade att hon fåt kontakt med gamla elever. Hs kompis Martin som köpt katt via facebook. Läser blogginlägg om fenomen som händer på Facebook. Om hur fd 5:1 och  fd 5:3 blir inbjudna på fester och funderar över hur trångt det kommer bli när de ser hur många som tackat ja, och hur många som sagt kanske.


Nu läser jag MKV B. Den här terminen ska den kursen fokusera på sociala medier. Facebook kommer troligtvis att bli väldiskuterar. Precis som twitter, twingly, bloggar, och kommentarer.

Skriv en rad om vad som är fördelen och nackdelen med Facebook! Jag vill veta!

För övrigt tog vi en Max-runda igår kväll. Vid elva tiden. Gott. Ovettigt. Roligt.

Kommentarer
Postat av: h

f: alla ungdomar hänger där så man kan ha koll på dom plus att det är lätt att få tag i ngn o sprida information där, hitta gamla barndomsvänner, klasskamrater lr rent utav nya vänner som delar ens intressen :)!!

n: man kan bli beroende men å andra sidan så e det tydligen inte en negativ grej i alla fall inte om man diskuterar kaffe ;) hahah

GBY så syns vi på FB :)

2010-01-24 @ 16:49:54
Postat av: Misswar - herslef

Svar till H:



De där fördelarna har jag hört förr. Men det finns vissa av de där fördelarna som går att vända till nackdelar.



Du talar om beroende gentemot kaffe och Facebook, är det som att likställa kaffe och shoppingberoende?

2010-01-24 @ 17:54:50
URL: http://misswar.blogg.se/
Postat av: h

mm det kan man göra! alla olika sorters beroende är ett slags beroende o det i sin tur är aldrig något positivt :) vilken av fördelarna kan du använda som negativt??

2010-01-25 @ 21:52:36
Postat av: Misswar - herslef

"man kan ha koll på dom"



Det är skrämmande hur mycket som lämnas ut på internet. Det är skrämmande hur lätt det är att sitta och snoka i andras liv.



Där nyfikenheten och möjligheterna går över till att snoka, avundsjuka, nätmobbing. Typ.



Det är en hårfin gräns. Men det är en gräns.

2010-01-25 @ 22:03:31
URL: http://misswar.blogg.se/
Postat av: h

ja sant! ja mena väll med att ha koll på dom som att man vet va dom e intreserade av o va som händer i deras liv :) samma anledning som man läser någon annans blogg :) man vill veta va som händer i deras liv :P

2010-01-26 @ 14:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0