En vettig människa

En vettig människa skulle ha gått och lagt sig vid tio-tiden idag. Om man, som jag gjorde idag, klev upp i tid och tänkt göra det imorgon med.
En vettig människa skulle se till att äta regelbundet, och inte, som jag gjorde nu på kvällen, vänta sex timmar mellan målen.
En vettig människa skulle stava sin inlägg rätt, och inte, som jag göra i var och varannat ord, stava fel.
En vettig människa skulle veta vad de ska göra imorgon, och inte som jag, ha noll koll.
En vettig människa skulle ha vett att veta när det är ok att prata, och ok att vara tyst.
En vettig människa, ja vad skulle den göra nu?

Jag bloggar, och tittar på OS, och ser till att klistra in mina recept i en klippbok.

Frågan, kvarstår, är jag en vettig människa : ?

För övrigt behöver jag inte längre en kökstermometer i namnsdagspresent. Jag köpte en i tisdags.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0