Morgon stund har guld i mun. Eller?

Jag äter frukost nu. Det är betydligt senare än vad jag brukar, nu för tiden.
Vid den här tiden brukar jag i vanliga fall börja sukta efter förmiddagsfikat, kaffe och frukt.
Men idag blev det visst frukost nu. Tanken var att jag skulle ha ätit medan degen jäste, men eftersom jag inte hade någon müsli, så gjort jag det i stället. Och en kakdeg. Alltså, jag har bakat bullar nu på morgonen. Just nu håller jag på och gräddar dem, sen ska kakor bakas ut.

Det är intressant det här. Vad man hinner göra på morgonen. Jag är en kvällsmänniska, och har inga problem med  att vara vaken på kvällarna. Men jag skulle så mycket hellre vilja vara en morgonmänniska.  Oftat så hinner jag nätt och jämt göra mig färdig innan jag ska iväg på morgonen. Medan jag vet att det finns människor som hinner med massor med saker på morgonen.

Hur är du?

För övrigt har jag bränt mig på låret. På en plåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0