CD-skivor

CD-skivor.
Det är sånt som musikbranchen har velat att vi ska köpa.
Jag brukar köpa en per år. Fast det är inte riktigt sant. Numera köper jag säkert fyra per år, men det är bara för att jag prenumererar abonnerar på Lilla David.

På den senaste skivan finns en låt. Eller, det finns många låter med det är en speciell.
Första gången jag hörde låten tyckte jag inte alls om den. Men eftersom jag har bestämt mig för att lyssna igenom ett gäng skivor. Och eftersom jag är inte en musikmänniska, så tar det ett tag för ig. Ofta lyssnar på jag på en skiva till jag ledsnar på den. Eller på de tre. H har en tre-växlad spelare.

Just nu är det skivan, Invid Golgata kors med Johan Sundqvist och Charlotte Nordin med låten Du är Kung (Gud) här i staden, som är min favorit.

Ska man behålla alla sina CD-skivor eller ska man bara välja ut sin favoriter?
Jag håller just nu på och funderar på det.

För övrigt är uppsats och tidningar åter en kombination i min vardag. Kul!

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilket sammanträffande! Jag och Johan jobbade tillsammans i några år uppe i Umeå, innan vi båda flyttade söderut!

2010-04-22 @ 20:15:35
Postat av: Misswar

Coolt Karin! Jag vet inget mer om honom än att han sjunger bra!

2010-04-23 @ 11:43:32
URL: http://misswar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0