Köpa kaffe? Eller ta med i termos?

Oscar tycker att det är typiskt stockholmskt att köpa en kaffe att ta med sig. Jag vet inte om jag tycker att det är det.

Köpa kaffe eller ta med kaffe i en termos? Det är den stora frågan för alla studenter. Nu överdriver jag, inte för alla studenter. För en del är det självklart att de ska köpa kaffe. För andra är det självklart att de ska ta med kaffe. Jag gör både och. Ungefär lika ofta.

Första året köpte jag nästa alltid kaffe. Fast inte så ofta. Vi var ju i skolan max 3 dagar i vecka, så det blev ju inte mer än 15 kr/vecka. Nu är jag i skolan fyra eller fem dagar i veckan, ofta heldagar och dessutom så dricker jag mer kaffe nu än när jag flyttade hit. Dessutom har kaffepriset höjts från 5 kr till 7 kr.

Jag fick en kaffebryggare, en termos det hade jag redan. Men det var ganska stor, i alla fall större än vad jag behövde. Dessutom så började den läcka, så efter ett tag så tog jag i alla fall inte med mig kaffe.

Sen hittade jag den här



Den är perfekt för två koppar kaffe med mjölk. Det är en fördel om man värmer mjölken innan man har i den i kaffet, då håller det värmen längre. Inte en gnutta läckage är det heller. Jo, en gång läckte den men då hade jag inte skruvat fast locket ordentligt, så det var inte så konstigt. Dessutom är den lätt att göra ren. Och tar inte så stor plats i väskan. Och priset var överkomligt. Klart.

För övrigt så spang jag på den här listan. Hur många har du läst? Jag har läst 15,5.

Kommentarer
Postat av: Karolina

Sånna problem ni har, ni kaffedrickare! Allt löser sig om man inte dricker alls. Lätt som en plätt!

Vilken lista sprang du på?? Jag fattar inte...

The Studio (finns i sthlm oxå) är det som gör de där staylingarna. Jag blev medbjuden av ungdomspastorn här som i sin tur fått en inbjudan av sin syster. det var sjukt kul och det blev bra foton. Om du hade facebook hade du kunnat koll in ett av dem. Jag försökte lägga in ett på bloggen men det tog för lång tid...

2009-01-28 @ 15:12:13
URL: http://ikon1931.se/blogg/melin
Postat av: Mamma

Jag har faktiskt läst minst 26 st.

Puss o kram

2009-02-03 @ 15:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0