Juldagen

Då är vi på juldagen.
Julafton tillbringade vi nästan hela dagen hemma hos mina föräldrar. Det var laxlunch, hjortronfika och julbordsmiddag. Sen var det chokladefterätt, julklappsutdelning och så avslutades det med äppelglöggfika innan vi lämande familjen och åkte på midnattsmässa.

Däremellan hann vi med ett par hundpromenader, några matcher i supermario på wii och så reta lilla syster. Jag som nästan inte hade önskat mig några julklappar, jag tror jag fick flest.

Nästa år mamma, då vill jag ha vinstlotter i julklapp.

Vi fick många platta kuvertpacket, men utöver det så kan man nog säga att det fanns ett kökstema på julklapparna i år. Det var tårtfat, pajform, rivjärn och förkläde. Allt tippar jag kommer bli mycket använt!

Idag har vi sovit länge, gjort snögubbar, fikat hos moster, och vilat hela eftermiddagen.

För övrigt är lax och kalkon god julmat. Men bäst är nog chokladen.


Kommentarer
Postat av: Camilla

nej, jag tror att jag fick flera faktist :P

2009-12-26 @ 10:46:20
URL: http://chokladglasss.blogg.se/
Postat av: Ewa

Låter som en härlig jul! Här har det varit ljuvligt juligt och snöigt. Som det ska vara när det är jul. Kram på dig!

2009-12-26 @ 12:55:01
URL: http://ewaeliza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0