Jag vill gå in genom en bred dörr.

Då var julen över. Jag har haft några härliga dagar. Både här och där. Det bästa av allt är att H fortfarande har flera dagar kvar på sin ledighet! (LYX!)

Idag har jag varit i en sväng till stan. Behövde lite nya kläder, och blommor vattnas och fiskar matas. Var in på både kvantum, coop och willys. Jag upplevde det som att det var mest folk på K. men det kan ju också bero på att det är trängst där.

Sen så var det ju det där med dörrar.

När man går in på affärer eller köpcentrum, så blir jag alltid så irriterad. Dörrarna går så långsamt och det är så smalt. Så smalt är det ju inte. Men med tanke på hur breda gångarna är på bägge sidor dörren. Jag tror att tanken med de smala dörrarna är att man ska lugna ner sig lite, så man inte stressar där inne, utan handlar lite extra. Men så fungerar det inte för mig. Jag blir bara irriteread. Dessutom är jag för kort. För kort för "avkännaren" som ska göra så att dörrarna öppnas. Så jag hinner alltid gå in i dörren innan den öppnas. Då måste jag antingen vända och gå förbi den punkten igen. Eller hoppas att någon lång går precis bakom och öppnar dörren åt mig.

Vad stöter du på för problem när du ska handla?

För övrigt
har jag hittat en ny chipsfavorit.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är väldigt irriterande att du glömt din telefon. Speciellt när jag har viktiga saker att diskutera. Ring mig när du har möjlighet till det.

2009-12-28 @ 17:31:52
Postat av: Misswar

men, du får ringa på H. Det är ändå jag som svarar på den...

2009-12-29 @ 15:14:28
URL: http://misswar.blogg.se/
Postat av: Ewa

Jag råkar alltid ut för det klassiska problemet vid kassan: den kön jag står i går alltid mycket långsammare än köerna bredvid. En underligt fenomen.

2009-12-30 @ 09:14:44
URL: http://ewaeliza.blogg.se/
Postat av: Mamma

Den där konsten kan jag också. Det slår aldrig fel så nu förtiden ska det mycket till för att jag ska byta kö när jag väl har ställt mig i en.

Telefon: jag vet aldrig om jag slår rätt nummer. Jag har det inte inlagt på någon av våra telefoner.

2009-12-30 @ 15:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0