...jag har inte tid...

Jag har inte tid. Jag hinner inte. När ska vi ses? Jag glömde. Jag är stressad. Jag har inte tid.

Allt har sin tid,
det finns en tid för allt som sker under himlen:
en tid för födelse, en tid för död,
en tid att plantera, en tid att rycka upp,
en tid att dräpa, en tid att läka,
en tid att riva ner, en tid att bygga upp,
en tid att gråta, en tid att le,
en tid att sörja, en tid att dansa
en tid att kasta stenar, en tid att samla stenar,
en tid att ta i famn, en tid att avstå från famntag,
en tid att skaffa, en tid att mista,
en tid att spara, en tid att kasta,
en tid att riva sönder, en tid att sy ihop,
en tid att tiga, en tid att tala,
en tid att älska, en tid att hata,
en tid för krig, en tid för fred.

(Pred. 3: 1-8)

Förövrigt är det grått idag. Var är solen?

Kommentarer
Postat av: Fia

och det finns en tid till fia!

2008-10-23 @ 11:25:52
Postat av: vakteln

och det finns en tid till Frida och lycka också.

2008-10-23 @ 19:57:22
Postat av: Anonym

Ja, det är inte lätt att hålla koll på allt! ;) Jag har det bra tack!

2008-10-23 @ 20:46:56
Postat av: Oscar

Känner du igen "Time is not important, only life is"? Bonuspoäng om du kommer ihåg eller "knäcker" den nöten... Tid verkar annars vara en bristvara idag... trots finanskriser och allt vad det kan vara.

2008-10-24 @ 22:22:59
URL: http://www.engstream.se
Postat av: Tomas

Jag förstår men jag saknar dig kram

2008-11-02 @ 14:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0